tisdag 1 juni 2010

En liten brännbollsmatch

Vi var i Dalom med ett gäng kompisar och hade lite olika aktiviteter för oss. Det duggregnade och var sådär mysigt som det bara kan vara där.

Plötsligt ville folk spela brännboll. Vi blev runt 10 stycken som gick ut på gräsmattan.

I mitt lag spelade Annika Ljungberg från Rednex, handbollstränaren Staffan Olsson, en man i Nalle Puh-kostym, syrrans äldsta och Jan Guillou.

I det andra laget spelade Peter Forsberg, Agneta Sjödin, dragspelaren Roland Cedermark, ett par vanliga kompisar men framförallt porrskådisen Samson Biceps. Och han slog inte tennisbollen med slagträt, det kan jag lova.

Samson drog ner brallorna och klippte till med en stenhård snopp!

Varför drömmer man sånt?

Agneta Sjödin var också duktig i matchen. Men hon spelade vanligt.

Drömmen flyttade mig vidare till ett träningsläger i handboll i en mycket märklig multihall i Prags utkanter. Jag var ledare i Hammarby. Och eftersom det var just Hammarby kunde vi såklart inte hitta några lediga tider. Vi fick sammanlaget 8 minuters träning. 

Nu väntar samma möte som jag misade igår. Eller missade. Jag var ju en dag för tidig.

Inga kommentarer: