måndag 21 juni 2010

Jag bytte pappa i drömmen

Och min far var plötsligt Thage G Peterson. Och han låg stilla i en kökssoffa och myste medan vi andra bakade pepparkakor.

Annars en bra söndagskväll med en märklig utveckling av ett lägenhetstittande.

Jag och Lorelei drog iväg och kikade på ett halvspännande objekt i Söderort. En lägenhet med uteplats i en ombyggd villa.

Den låg lite lurigt till och jag kunde tänka mig att allmänheten gärna skulle utnyttja tomten både som picknick-plats och genomfartsväg när man knallar hem.

Därför frågade jag den oerhört stroppiga mäklaren om hur hon trodde att man hade tillgång till tomten. Om andra skulle använda den också.

- Jag vet ju inte hur du är uppfostrad, svarade hon.

Nu var det ju inte så mycket frågan om hur jag är uppfostrad utan snarare hur andra är uppfostrade. Och hur det fungerar i en förening med bara tre lägenheter.

Svaren var närmast oförskämda. Och just den lägenheten ska vi inte köpa.

Inga kommentarer: