måndag 1 februari 2010

Det är min syster det

Fick ett mms av syrran som visar en gipsad hand. Ringer och kollar vad som hänt.

– Jo, jag och min yngsta var och skulle åka skridskor. SÅ tyckte jag det att det gick väldigt dåligt att åka. Jag tittade ner och märkte att jag hade satt skridskorna på fel fot,

Det är bara jag och min syster som kan lyckas med sånt i vuxen ålder. Nu var det iofs långfärdsgrickor, men ändå.

- Jag skulle klättra upp och sätta mig i en snödriva och byta. men då halkade jag och tog emot mig med båda händerna.

Hon berättar att de försökte åka ett tag ändå, men att det gjorde för ont.

- Så vi åkte till "lätt-akuten" på Huddinge. Där fanns två stycken sköterskor, men jag hörde hur de viskade högt med varandra om att ingen av dem kunde gipsa. Först blev jag orolig, men så tänkte jag på hur de har det i Haiti. Så det kan ju inte vara värre för mig.

Det är min syrra det. Tre veckor i gips. Jajamensan!

Inga kommentarer: