onsdag 3 februari 2010

En middag

Vi var alla tre hemma hos Lorelei. Jag och Påven käkade middag medan Lorelei fixade med annat. Egentligen skulle bara jag käka men han kunde inte hålla sig.

Jag körde lite frågestund med honom och så fick han frågan om vad han skulle välja om han bara fick äta samma mat varje dag ett helt år.

Påven tänkte ett bra tag, sen kom det:

- Något nyttigt i alla fall. Mycket grönsaker. Fast nu vet jag. Potatisbullar.

Hyfsat oväntat svar från en sexåring. Jag hade mer förväntat mig tårta, chips eller kanske McDonalds-mat.

Fast Påven är rätt duktig med maten.

Så kom frågan att gälla vad han i så fall skulle dricka:

- Får man välja vad man vill, sa han och ögonen tindrade.

Mitt svar var ja och nu väntade jag på något riktigt smaskigt.

- Då tar jag vatten!

Man kan nog ta de två svaren som bevis för att han inte är min biologiske son.

Inga kommentarer: