tisdag 2 februari 2010

Och ännu tröttare nu

Drömmarna anföll mig när jag lyckades somna några timmar. Somliga bra, andra jobbiga och en del bara skumma.

Att jaga getingar med Radar i mammas kök i feburari kändes jobbigt. Mest för att det var så stökigt där, men också för att det kom fram en massa knasiga insekter efterhand. Det roliga var att det var typ 36 grader varmt i hennes hus, och normalt har hon runt 17 grader.

Både jag och mamma är såna som vill ha kallt inomhus.

Att drömma om pappa som höll en föreläsning och hänvisade till den period där han var död kändes väldigt annorlunda. Men vi hade ett bra prat i drömmen. Och någonstans känns det alltid skönt att drömma om honom som frisk. Det ligger någon rättvisa i det.

Drömmen om min stöld av en trampbil på Sturegatan vet jag inte hur jag ska behandla. Men det var ett helvete att trampa därifrån ända ut till Tumba. Sjukt höga knäuppdragningar. Och tufft i snöslask.

Så nu är jag ännu tröttare.

Inga kommentarer: