lördag 3 april 2010

Intervju med en världsstjärna

Jag och Lorelei fick för oss att vi skulle gå till Globen och kolla på konståkning. Det är ju inte varje dag man får chansen att se en världsstjärna som Jevgenij Plusjenko live in action.

9000 personer hade köpt biljett och vi hade en härlig eftermiddag med massor av fina uppträdanden.

Sötast var de små barnen som hade till uppgift att samla ihop inkastade blommor på isen. Runt en tvärhand höga, sju tjejer och en liten kille.

En kille som i efterhand visade sig vara runt 4-5 år, högst! Och som sög på tummen medan han stod utanför omklädningsrummet och väntade.

Därinne satt bland andra Plusjenko. Och plötsligt flög fan i mig. Man måste kanske ta chansen att intervjua grabben ifråga.

In i omklädningsrummet. Jag presenterade mig. Och bad att få göra en intervju för Det stora huset. Han sa ja. Och då sa jag att jag ville göra den med mobilen.

- With your mobile?????

Jag förklarade att det var för webben och han såg jävligt skeptisk ut. Sen drog vi igång.

Inga kommentarer: