tisdag 20 april 2010

Vansinnesfärd

Jag blev lite sen hemma i morse eftersom jag var för lat att gå upp. På väg till Det stora huset tänkte jag att vägen över Norrmalmstorg var bäst. 

Inte tänkte jag döremot på att klockan bara var fem över fem och att det därför pågår nattarbete därnere.

Överallt stod grindar och avspärrningar och det var helt uppenbart att Hamngatan på den sträckan var avstängd.

Ändå körde jag in i området varpå en kille i en lastbil körde upp bredvid mig och blinkade. 

Ned med rutan: - Kan man inte köra här, frågade jag och spelade dum.

Han skakade på huvudet och sa: Nej, det är stängt därframme.

Så åkte jag iväg över nylagda spårvägsspår och skyddsplåtar över gropar.

När jag kom fram till Nybrplan var det tvärstopp. Där stod två järngrindar. Då försökte jag tråckla mig ut på Birger Jarlsgatan alltmedan klockan närmade sig jobbstart, så jag kunde inte åka tillbaka.

Ut ur bilen och plocka bort grindarna var det som gällde.

När jag öppnade dörren vrålade killarna på byggplatsen:

Idiot, Jävla klåpare och lite annat tjusigt.

Jag stängde öronen och gled iväg ut över Nybroplan i mötande trafik. En smidig knix mot enkelriktat och så var jag ute på Strandvägen. Och hann i tid till jobbet.

Bra där!

 

2 kommentarer:

Änglar finns dom? sa...

GALNING!

Finnpajsaren sa...

Livin´on the edge! ;-)

Du kommer få lite länkar av mig snart. Henrik har spelat revy för mig hela dagen... Tror du kommer gilla dem. ;-)