fredag 16 april 2010

Otacksamhet bland det värsta jag vet

Efter att ha varit igång non stop från 04.30 igår morse kom jag instapplande på garaget i morse. Till min förvåning och glädje bjöd arbetsledningen på frukost.

Bra frulle också.

Flera olika sorters bröd och pålägg. Juice och yoghurt. Och lite annat.

Ändå hör man gnäll till höger och vänster.

- Det är ju typiskt att de inte har glutenfritt bröd.

- Tänk om man kunde få kaffe även på eftermiddagen, det är ju då man är trött.

- Jag har redan ätit hemma.

Vad fan?

Kan man inte bara vara glad ibland?

Massa gnäll om att man borde minsann korta arbetstiden i stället. Som om 20 minuter kortare arbetstid för 500 anställda skulle vara gjort i en handvändning? Och som om det skulle motsvara priset för att bjuda på frukost.

Visst, man kan väl se det som att man försöker smörja sina anställda. Men man kan ju också se det som att nån bara är schysst.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Håller med, tänk vad mycket bättre man mått om man varit glad över frukosten istället! Jag tror att gnällandet är satt i system hos många...

Finnpajsaren sa...

Men sånt där blir jag galen på. Tur man inte är sån själv!

Z sa...

Min man ser fram mot den där jäklar frukostfrallan varje vecka! Det och fredagskakan och musiken i hangaren... Han är tacksam han!