måndag 12 juli 2010

Fem kvar till 1500

Det här är mitt 1494:e inlägg och jag känner mig lite som Emil i snickerboa där han sitter och räknar sina gubbar.

Svetten klibbar fast tröjan mot ryggen och jag har sju timmar kvar på jobbet innan jag får gå hem. Luften i studion är obefintlig. Men nu kommer regnet inne på gården.

Dagen igår var alldeles lysande. Jag, Lorelei och Påven tog båten ut till Utö och badade och simmade till småöarna utanför Barnens Bad.

Sen hem och köra överlämning innan jag åkte hem till mig själv och såg min tionde VM-final i livet. I sju av dem har rätt lag vunnit, sett till mina symaptier i respektive turneringsfinal, så jag får väl ge Spanien årets guld.

Lorelei och Påven drar på semester på torsdag och då blir jag ensam i 18 dagar. Får se hur det går.

Inga kommentarer: