tisdag 27 juli 2010

Pia Sundhage

Just nu gästar Pia Sundhage SVT:s morgonsoffa. Pia Sundhage är en kvinna att se upp till på många sätt. Inte bara för att hon gjort en massa nytta för Hammarby.

Sundhage är en fantastisk idrotts-tjej, som också står för väldigt fina mänskliga värderingar.

När hon vann OS-guld som tränare för USA vägrade hon gå på segermiddag hos George Bush.

Jag skulle heller aldrig gått på middag hos Bush. De som känner mig väl vet att jag är en man med ibland väldigt starka principer.

Igår kom förresten antagningsbeskedet från universitetet. Det är dags att börja plugga igen. Minsann. 

Schemat var inte alltför betungande , två dagar à två timmar i veckan.

Kanske var det därför nattens drömmar handlade om gymnasiet. Jag sprang omkring i olika korridorer och letade klassrum. Behövde ett att sova i, faktiskt.

Plugga ska bli kul.

Och jag har ju en väldigt duktig privat-lärare.

Inga kommentarer: