onsdag 28 juli 2010

Ny golfbag

Efter sju obekväma år har min golfbag gjort sitt. Obekväma för bagen alltså, för jag är väl inte direkt personen som är rädd om alla saker.

Åkte jag alltså till Budget Golf och gick in och kikade. De skyltade hejvilt med en Izzo för 595 kronor, nypris 1495.

Aldrig har jag sett sånt försök till bondfångeri. Den bagen var så usel i sin kvalite att man såg det med blotta ögat.

Frågade jag alltså expediten vad det var för fel på bagen, och hon svarade ärligt:

- Den går sönder i sömmarna, Vi reklamerar massor av dem.

Så jag valde en annan bag. Dyrare men bättre kvalité.

Och när vi stod i kassan för att göra affär kom en man in och ville reklamera sin Izzo-bag.

- Den gick sönder efter två dagar. Och det var ändå den jag fick som reklamation för den förra som höll i tre.

Inga kommentarer: