torsdag 3 december 2009

Badkaret snart fullt

Det luktar gott från badrummet. Snart luktar det äckligt för då är jag där. Och jag luktar gubbsvett just nu.

Men snart nybadad ska jag åka och hämta Påven innan vi går hem och börjar på julgodiset. Det ska rullas marsipankulor idag. Kan bli ett hårt uppdrag eftersom både han och jag är marsipan-freaks.

Lorelei ska komma sent, i det att hon är på konferens. Men Påven är lugn i mitt sällskap.

Igår hoppade han upp i knät när jag kom till fritids för att hämta. Då frågade en av hans klasskompisar mig:

- Vem är du?

Sen kallade någon annan mig för Påvens pappa.

Bra lunch blev det idag. Många sköna skratt.

1 kommentar:

Bina sa...

Om du visste hur ovärderligt och absolut nödvändigt det är att det funkar mellan ens nya kärlek och den allra viktigaste lilla människan i ens liv! Vilken tur ni alla har att det funkar bra!