måndag 7 december 2009

Mardröm


Somnade på soffan och verkar ha sovit här hela natten. Vaknade till vid 7.30 i en märklig form av mardröm. Jag var runt 15 år i drömmen och satt vid ett bord med massa folk. Det serverades köttbullar och stuvade makaroner och alla åt och var glada.

Men när man skulle ta om var detomöjligt att få fram handen till makaronerna. Och varje gång jag fick grepp om skeden så slet värdinnan den ur handen på mig och gav den till nån annan.

Jag började få panik. Blev förtvivlad. Jag sprang till slut till en fåtölj och satte mig ned och storgrät så jag nästan inte kunde andas.

Då kom värdinnan och skällde ut mig.

Sjukt nog var hon ingen annan än den amerikanska skådisen Shelley Long.

När jag vaknade var det TV4 Sport på TV. Men undrar om Skål pågick innan.

Inga kommentarer: