måndag 14 december 2009

Vilken dag det blev

Efter att ha lämnat Lorelei på jobbet hann jag hem en snabbsväng för att hämta kläder. Flöt genom stan på blanka sommardäck men stannade brutalt mot en kofångare när jag parkerade.

Inte en skråma på varken min eller den andra bilen men en påminnelse om att det nog är dags att skifta däck i morgon.

På jobbet satt jag och Teliapappan oss igebom en lugn förmiddag innan plötsligt allt brakade lös. Två presskonferenser, en pågående handbollsmatch och ett anmärkningsvärt beslut av IOK/IAAF.

Och mitt i allt det skulle Teliapappan på begravning.

Jag skötte jobbet själv i tre timmar innan Hockeypappan och The Marlboro Man slutligen dök opp.

Iväg hemåt och glädjen att sitta i fetkö på grund av att en bil voltat.

Har fyndat en Bolibompa-pryl till Påven som har draken till lite av en idol.

Inga kommentarer: