söndag 9 maj 2010

Ajajajaj

Om en timme ska jag gå till jobbet. Om jag bara visste hur man gjorde. För nu är den här gamla kroppen slut. förstörd och förintad.

Allt är Loreleis väninna Maggies fel.

Maggie har flyttat. Maggie bad En helt vanlig man hjälpa till. Maggie hade inte bett så många fler hjälpa till. Förutom Lorelei då. Maggie har ont i magen efter en tidigare operation.

Maggie flyttar till en lägenhet på tredje våningen. Utan hiss.

Alltså jag har så ont så jag tror jag kommer att dö.

Jag har alldeles själv burit en säng på 120 centimeter. Ett köksbord. 25 kartonger. Diverse tunga hyllor.

EDIT: Glömde att det också var en säng till, med fladdrig ribb-botten. Femton stora blommor och lite annat jox.

Lorelei hjälpte till så gott hon kunde med en del grejor, men det mesta både kånkade jag in och kånkade jag ut.

Det började för övrigt utmärkt på OK/Q8 där en man i kassan, med klart manstycke, försökte charma mig med diverse blickar. Det slutade med att han slog in fel summa när han skulle ta pröjs för släpet. 55 kronor i stället för 255 spänn. Tjäna!

Så bjöd jag på en de snyggare släpbackningar som skådats när jag vinklade in kärran på Maggies smala brandgata. Lorelei och Påven var grymt imponerade. Nja, kanske inte Påven för han förstod inte vad det svåra var.

Det som gör ondast i dag är hälsenorna. Och det beror  på flytten. Upp och ner i trappor i mina gamla Karhu-skor är inte snällt mot hälsenorna som ju även annars är konstant inflammerade.

Och inte blev det bättre av att jag var så smart att jag värmde upp med att jogga 10 kilometer på dagen i Hellasgården. Allt för att vinna stegtävlingen.

Det stod 29 866 på stegräknaren igår kväll.

Det står fanimig 0 idag!

4 kommentarer:

Batterisyra sa...

Fan va värt! =) du är asduktig =)

En helt vanlig man sa...

Haha. Ja värt för henne i alla fall!

MissJoi sa...

haha.. du är värd att ha noll idag på stegräknaren! Blir trött bara jag tänker på gårdagen..

Finnpajsaren sa...

Åh fy. Jag som redan var trött här... tjena.