tisdag 4 maj 2010

En dröm för ett par dagar sen

Jag har behövt ett par dagar för att bearbeta den, men jag inser att jag inte lyckas hur mycket jag än vill.

För varför drömmer jag att jag ska upp i en SM-final i tungviktsboxning? 

Jag stod där i glansiga shorts och vadderade handskar och var så rätt så jag verkligen höll på att skita på mig. Jag kan ju inte boxas.

Jag insåg att jag faktiskt skulle bli ihjälslagen. Goda råd var dyra.

I ett anfall av smarthet kastade jag mig fram mot min motståndare samtidigt som matchen startade och höjde hans hand i luften, så vrålade jag:

- Grattis till guldet!

Lite senare i drömmen kommer jag svettig hem till en lägenhet som jag tydligen delar med Konungen. Hon har inrett den och den består endast av en smal säng, ett djupt badkar och en dusch utan draperi. Allt i samma lilla rum som inte är större än kanske 10 kvadrat,

Konungen sitter naken och vill att jag ska se när hon gör yoga.

Så kommer en kompis till Konungen förbi och ska visa sina nya tatueringar. Så där sitter jag svettig med två nakna kvinnor som båda poserar för mig.

Plötsligt dyker också Milton upp i drömmen och är lika levande som under sin glans dagar. Han och jag ska uppträda på Moderaternas valupptaktsmöte. Milton har tydligen blivit registrerad som medlem i Moderaterna, och då säger reglerna att man måste gå på möte. Annars kan man bli av med sin hund.

Vi kommer bara halvvägs.

För plötsligt är jag mitt uppe i en couronnematch mot Tom Strong. Vi spelar hemma i Loreleis lägenhet. Lorelei vill busa med mig och sitter hela tiden och visar tuttarna genom att lyfta upp tröjan.

Tom Strong börjar titta nyfiket och jag märker det. Blir förbannad och pressar ner hans huvud i couronne-ringarna samtidigt som jag vrålar: - Du tittar här din jävel!

Han börjar snyfta att han inte menade nåt illa. Men jag är benhård. Matchen ka slutföras men han ska ha huvudet tryckt mot bordet. Lorelei bara skrattar.

Mina drömmar knäcker mig!


1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

Hahahaha. Dina drömmar knäcker vem som helst.