tisdag 11 maj 2010

Kortens förbannelse

Jag gick på torget och såg tunnelbanan på väg in. Några raska steg uppför trappan och fram till spärren.

Lägger det svarta platskortet på läsaren och PANG så snubblar jag över spärr-bommen.

Lägger kortet en gång till.

Lika låst.

En tredje gång, fast i en annan spärr.

Nobben!

Så kollar jag på kortet.

VIASAT GOLF!

Ett jävla rabattkort för golf.

Och i ett annat fack i plånboken ligger SL-kortet. Påven och jag kollade mina kort igår. Och jag la tillbaka dem i fel ordning.

Utanför rullade tunnelbanan iväg. Utan mig.

3 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Dagens i-landsproblem.. ;-)

En helt vanlig man sa...

Skitigt vatten. Jävla U-landsproblem.

En helt vanlig man sa...

För övrigt går det ju väldigt bra att kalla T-baneproblem för I-landsdito när man bor i bushen!