tisdag 18 maj 2010

Stolthet över en god vän

Idag är jag mycket stolt över vad en mycket god vän klarade av igår. Pressen måste ha varit enorm, ändå lyckades hon göra något vettigt av det.

En annan vän mailade mig häromdagen med en fråga som jag tyckte att jag gav ett halvdåligt svar på. Jag tror dock att hon förstod svaret, och att hon respekterar det. Jag vill också att hon ska veta att jag hejar på henne och tror att även de problemen löser sig till slut.

En tredje vän drömde jag om inatt. Eller det kanske inte är en vän. Snarare bara en tidigare kollega. Han var i alla fall grymt kul i drömmen. Hade bantat fem kilo och prang omkring på en konferens och skrek om att han hade fått så tight stjärt.

En fjärde vän brukar jag kalla La Fleur. Vi var på fotboll igår. Och han var fruktansvärt roligt trött. Hade landat på Arlanda på morgonen efter en dryg vecka i San Francisco.

En femte vän har tydligen också varit på resa. Hon ska snart få en lunch.

En sjätte vän messade jag kort med häromdagen. Det var bra mess. Så ska det vara.

Ja det var väl ungefär det. Jag ska åka till golfbanan nu. Om ingen misstycker. Men bara stå på rangen och träna.