torsdag 20 maj 2010

A feeling of bortamatch

Lorelei började tidigt idag så jag tog på mig att lämna Påven i plugget. Hela hans skola är omgiven av byggstaket och traktorer har invaderat skolgården. Det ska renoveras under sommaren.

Vi sa hejdå och jag började resan hem. Att sitta på en buss genom södra förorterna vid halvnio på morgonen ger en lite konstig känsla. Jag satt rufsig i håret och med samma kläder som jag hade på mig igår kväll. Jag var på väg hem. Och trots att jag bor hos Lorelei nästan fem dagar i veckan fick jag just den här morgonen en känsla av avslutad bortamatch. Inte för vad som hänt under kvällen och natten, utan mer för att alla på bussen såg ut att vara på väg till jobb och skola.

Jag hann med att läsa HELA DN för en gångs skull och det blev till och med några blickar i City på tunnelbanan när jag väl hoppat på den.

En skön morgondusch och nu lite TV innan det är dags att ta itu med dagens göromål.

Om jag orkar ska jag också berätta om drömmen i natt. Den där La Fleur skulle utbilda mig till telegramläsare i TV.

Inga kommentarer: