måndag 17 maj 2010

Hjärtinfarkt på grund av länskriminalen

*Vi har en handling här som ska överlämnas till dig personligen. Omgående. Hälsningar XXXXX, Länskriminalpolisen

Ja, det stod så i SMS:et. Då är man fan inte kaxig. Jag ringde upp direkt och frågade vad det gällde.

- Det kan jag inte säga, sa han som messat.

Då ändrade jag taktik och frågade om det var ett bra eller dåligt brev.

- Ja, det är från tingsrätten. Så jag kan inte säga om det är bra eller dåligt, sa XXXX. 

Han påpekade dock att det var brådskande.

Jag sa att jag hämtar det direkt och gick ut i bilen och åkte till Polishuset på Kungsholmen. 

Legitimerade mig i receptionen och fick besked att det inte fanns nåt brev.

Jag ringde XXXX och frågade.

- Det var värst vad du var snabb. Jag är nere om 30 sekunder.

Hjärtklappningen tilltog. Vad kunde det gälla? Fortkörning? Nån gammal faktura från flytten för några år sen? Nån falsk anmälan?

Man hinner tänka mycket. Jag tänkte helt ärligt till och med att det var bra att ta med sig en ask Läkerol ifall jag skulle bli sittande i förhör.

Så kom han med brevet och jag öppnade det efter en stunds tvekan. Det var från Södertörns Tingsrätt. Och gällde en felparkering. 2008!

Vad fan liksom?

Kunde de inte ha skickat den kallelsen hem till mig? Nu ska man i alla fall till tinget igen då. Förra gången var exsambo Lea vittne. Det gick allt annat än bra.

Men nu ska jag fan vinna. Det är jag värd efter den här skräckeftermiddagen.

1 kommentar:

MissJoi sa...

oj herrejävvlar. Nu har polisen lite att göra känns det som.