tisdag 25 maj 2010

Hur mycket folk som helst

Var kommer alla människor ifrån?

På vägar, i affärer, i telefonköer.

Det är ju helt absurt hur mycket tid som går åt bara till trängsel och väntan.

Idag har jag haft mängder med ärenden på dagen, och säkert suttit bort 1,5 timmar.

Har dessutom bråkat med en idiot till skomakare som verkligen inte hade förstått uttrycket att kunden har rätt.

Jag hade beställt nya nitar och sulning på mina vinterkängor. Han skippade nitarna.

- Du bad mig inte!

Jag försökte i tio minuter övertyga honom om att det är rimligare att jag minns varför jag faktiskt gick till skomakaren än att han skulle minnas vad en kund beställde för tre veckor sedan.

Det gick sådär.

Till slut vann jag diskussionen, men det var först efter att jag sagt till honom:

- Du får dojjorna. Behåll dem. Sälj dem på Blocket eller vad fan som helst. Utan nitar vill jag inte ha dem.

Därmed tjänade jag hundrafemtio spänn.

3 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Vad är det för rockersskor du har med nitar?

Anonym sa...

Fick du behålla skorna? Eller slapp du betalningen?
Du väcker frågor ;-)

En helt vanlig man sa...

Jag har ett par Vagabond. Och jag fick behålla dem, och fick rabatt på reparationen.