måndag 10 augusti 2009

En natt av drömmar

Klockan ringer för väckning precis när jag är på väg att slå ett high score i Tom och Jerry-spelet som man får med Happy Meal. Problemet är bara att jag aldrig nånsin äter Happy Meal, och även om jag gjorde det så finns det inget sådant spel. Så jag kan inte återuppleva drömmen i verkligheten.

Det var ett suveränt spel. Man fick samla speldelar i de olika hamburgerkartongerna. Och till slut hade man ett komplett spel med plastfigurer som skulle gå utefter en bana och samla poäng. Man kunde både spela själv och med andra.

Fast innan det befann jag mig märkligt nog på cykelsemester tillsammans med Dagens Nyheters Martin Fransson och två snubbar till. Och i höjd med Enköping, i mitten av april, får Fransson för sig att han ska simma i Enköpingsån. Jag tror inte att det finns en sån på riktigt, men simma skulle han. Och jag hängde på. Och hittade på ett nytt simsätt där man bara hade armar pch fötter i vattnet, för det var sjukt kallt i den där ån. Som för övrigt inte var större än ett lerdike på en åker.

Vi simmade halvvägs till Fagersta, en sträcka på 7 mil kanske, och då kommer jag på att min cykel blev kvar i Enköping. Jag lånar en hoh och cyklar tillbaka i mörkret men kommer då på att jag inte kan få hem två cyklar.

Drömmen går vidare och jag och min exsambo Lea ligge rplötsligt i samma säng som Brudmagneten hemma i hans nya lägenhet. Exsambo Lea har hittat på att hon vill ha trekant innan vi separerar. Och Brudmagneten är det olyckliga offret. Vi kommer dock ingenstans eftersom Lea drbbas av hösnuva när Brudmagnetens hamster har legat på kudden före henne.

Det var då jag började spela Tom och Jerry-spelet.

Inga kommentarer: