torsdag 6 augusti 2009

Uppraggad

TV-kändisen vid sidan av mig berättar en fantastisk historia om hur hon i tidernas begynnelse fick ett beundrarbrev. Skrivet av ingen mindre än Rolv Vesenlund. Han ville bjuda ut henne. Hon nobbade.

Vi snackar alltså om Marve Fleksnes i egen hög person.

Jag hade sagt ja, alla dagar i veckan.

Däremot hade jag nog nobbat Fleksnes morsa. Spelad av Aud Schönemann om jag minns rätt.

För övrigt finns bara en replik som fungerar här på jobbet idag:

- Han hoppade högst!

Den ska Glenn Strömberg, Hans Chrunak, Anders Blomqvist och alla andra experter fundera på. Ibland är sportanalys inte så jävla svårt.

9 kommentarer:

Batterisyra sa...

Haha asså Den e klockren! Önskar att du hade fått höra den live!
Haha! Måste sägas av en liten lappgubbe i Parkalombolo för att den ska vara riktigt riktigt bra!

En helt vanlig man sa...

Jag var ju där. Och parkade poll.

En helt vanlig man sa...

http://www.laget.se/parka/start.html

Z sa...

Var och badade idag. Såg din gamla kollega som har ett smeknamn som har med att hänga upp tvätt att göra. Han bet på naglarna och såg allmänt stressad ut. Som vanligt alltså.

En helt vanlig man sa...

Linan?
Strecket?

Jag vet ärligt inte vem du menar Z, men jag ska tänka ett tag till :o)

En helt vanlig man sa...

Nypan såklart

En helt vanlig man sa...

Nypan såklart

Batterisyra sa...

Du va ju int alls där! Försöker du sno MIN berättelse å gö den till din egen? :(

En helt vanlig man sa...

Nej men då var jag väl inte det då om det ska vara så himla noga med faktakoll....

Hä va nån annan