måndag 31 augusti 2009

Lite nytt så där


Pratar med en gammal vän som nyss varit på semester. Hon ska säga att det var kul att se nåt nytt, men råkar istället säga att det var kul att få lite nytt...

Det låter definitivt mer vulgärt.

Var uppe på vinden en sväng och nostalgi-onanerade lite. Plockade med mig Fantomens julalbum från 1951, ett foto på mig och Kurre Hamrin, ett gammalt Aftonblad med Milton i och Joakim Lindengrens Brun utan tvål.

En gång för länge sen skickade jag en plåtask för Magnecyl till serietecknare Lindengren som ju är en nostalgiker av större mått. Döm om min förvåning när jag månader senare fick en broderad BP-gubbe som tack. Sånt värmer.

Lindengren är en fantastisk tecknare och en oerhört skojig berättare. Rekommenderas.

I alla fall om man gillar figurer som Krystmarodören och Bo Flodin. Eller uttryck som Perfa.

Jag kör hönsabollskampanj på andra delar av nätet. Går alldeles toppen verkar det som.

Och i magen vilar kyckling ovh rösti.

Inga kommentarer: