fredag 28 augusti 2009

När dagen vaknat

Man kommer hem väldigt tidigt om inte ens konditorierna öppnat. Morgontidningen ligger utanför porten eftersom dörren kärvar. Påven sov hos Lorelei och jag orkade inte med morgonfika på tre med skolpromenad och annat. Dessutom så otroligt skönt att slippa köer över bron. Så jag åkte med gryningsljuset.

Men det är svårt att lämna en varm säng där det vilar människor som somnat i varandras armar.

Dagen är fullsmockad med ärenden. Den avslutas med ett maratonpass i Tjejblommans våld. Jag ska inte köpa med mig godis för det äter hon bara upp. I alla fall gjorde hon det första kvällen vi jobbade tillsammans för 10 år sen.

Det ska handlas på dagen. Om man har de här orden med sig i huvudet: Max lampa, en boll och en Övningsgår-tröja så vet man att det inte är någon gamling som har kalas i morgon.

Apropå kommande kalas är jag svårt nöjde redan...

Ska alldeles snart sluta ögonen och försöka slumra in igen. Kan behöva den vila som finns att erbjuda.

Kram på er medmänniskor.