torsdag 19 november 2009

A B C-kändisar

Har farit runt som en skottspole de senaste timmarna känns det som. Lorelei hade ett ärende inne i stan och jag skjutsade och väntade under tiden.

Hann med en tur till TV4 och en till Det Stora Huset.

Sen fikade jag och L på Gunnarssons. Vid ett bord satt folklivsforskaren Ebbe Schön, han är väl i kategorin C-kändis om ens det.

Vid ett annat bord blev Morgan Alling intervjuad. B-kändis va?

Lorelei drog iväg till jobbet och jag var på väg hem när jag ännu en gång sprang ihop med Linda Ström på min gata. Nu blev det en delikat situation eftersom både hon, jag och en snubbe till skulle försöka tränga oss emellan en parkerad cykel och en husvägg. Övriga trottoaren var ockuperad av grönvästade treåringar,

Det slutade med att cykeln välta men att barnen stod upp.

Lite senare på gatan mötte jag Charlotte Centervall vilket vorde betyda att Cookies n Beans ska repa nånstans i närheten.

B-kändisar.

A-kändisar då?

Ja vad fan...

...såg Claes Elfsberg ta en kopp kaffe.

1 kommentar:

Batterisyra sa...

Av det där gänget tycker då jag att Ebbe Schön e den som mest är värd att kalla A-kändis! Men sånt förstår nog bara jag som e lite till åren kommen...