söndag 22 november 2009

Ett möte man inte vill ha

Släppte av Lorelei hos Påvens pappa (nej, det är inte Gud) för att hon skulle ta med sig Påven till söndagsskolan. Den är inte så kristen som det låter, utan snarare ett sätt för ett gäng hel- och halvlitauiska ungar att få snacka med varandra och lära sig lite om mammas eller pappas hemland.

Dagen igår var alldeles utmörkt. Den började med ett par timmars klädkoll och klädköp på outleten i Barkarby. Fortsatte med soffklädsel på IKEA och sen en schysst lunch.

Bäst på lunchen, på ett supertrångt IKEA, var tvåbarnsfamiljen som kom och satte sig intill oss. Barnen var typ 14 och 12. Och alla fyra verkade ha så majsig relation. Pappa pratade om ditt och datt med dotter, mamma och son satt och snackade, pappa och mamma ibland. Precis så som jag älskar att se folk ha det. På riktigt.

Efter det blev det sightseeing. Jag har känt att jag inte har koll på Norrortsleden när jag står och pratar trafik i radio. Så vi brände i väg norr om stan och kollade skapelsen.

In till stan sen och en halvtimme mys på Akademibokhandeln.

Hem till mig och medan Lorelei stupade i sömn gjorde jag riktigt hemlagat potatismos och sen åt vi middag.

Nu på hemvägen på morgonen så fick jag ett möte härute på gatan. Jag gick mer eller mindre in i han som spelar obducenten i Beck-filmerna. Det är fan ingen "gube" man vill tänka på en seg söndag.

3 kommentarer:

Bina sa...

Love Barkarby Outlet! Längtar till P.O.P så jag kan fynda kläder till de minsta kidsen (den stora vill knappast knata omkring i P.O.P-kläder)!

En helt vanlig man sa...

Undrar om den finns kvar. Lorelei letade men vi hittade inte POP där...

Bina sa...

Va?! Vilka tråkiga news! Den låg liksom ganska högt upp på en kortsida, vid ena ingången, bredvid Mexx. Vad ska jag nu till Sthlm för?