måndag 23 november 2009

Mäklaren kommer

Om bara en timme kommer en mäklare hit och kollar min lägenhet. Nej, vänner. Ta det lugnt. Jag ska inte flytta. Inte riktigt än i alla fall.

Men det drar väl ihop sig till att Lorelei och jag vad det lider kommer sätta bo någonstans.

I alla fall så säljer grannen precis under sin lägenhet just nu, och jag har en precis likadan. Dock med lite annan lösning av sovplatsen.

Det berättade jag igår när jag var tvungen att kila in och kolla på visningen. Mäklarassistenten blev intresserad och hängde med upp, precis som en presumtiv köpare av grannkvarten.

Idag ringde mäklaren och ville se hur min lägenhet ser ut, innan visningen av den där under. Andra visningen alltså.

Jag sa att hon fick komma, men att då skulle hon också plocla med mig i budgivningsinfon. Det gjorde hon. Och jag kan meddela att det rent prismässigt ser rätt bra ut.

Dessutom fick jag passa på att städa.

Inga kommentarer: