tisdag 10 november 2009

Jamen herregud

Står i kön på Pressbyrån för att betala för Expressen. Sneglar lite på godishyllan och ser en liten reklamlapp för chokladkakan Tarragona. "Bara hos oss".

Hmm, Tarragona var pappas favorit. Den och den vidriga Makalös. Morfar Bofink sägs enligt ryktet ha köpt mörk choklad eftersom han då fick ha den i fred för barnen.

I alla fall så gör Pressbyrån reklam för Tarragona. Och den kostar 18 kronor. Jag hoppar till. 18 spänn för 80 gram. Herregud, den är alltså dyrare än en vanlig Marabou 100g kaka.

Fan heller!

Kollar på en sån och ser att den kostar 22 kronor. Jag har inte köpt en chokladkaka på säkert två år. I alla fall inte på Pressbyrån. 22 spänn!!!! Pappa brukade kalla dem "enkronas chokladkaka":

Annars drömde jag flumdrömmar i natt. Gick längs Strandvägen och samlade tappade enkronor. Hittade 28 stycken bara mellan Styrmansgatan och Dramaten.

Lite senare i drömmen fick Åsnan övningsköra med mig, men jag blev galen eftersom han inte vågade gasa.

Intressant konsert igår. Den var flyttad från Stora Salen till Grünewaldsalen, och den var superfin.

Inga kommentarer: