måndag 9 november 2009

Det var mycket på en timme

Tog tunnelbanan upp till Gullmars eftersom det är kortare köer på det apoteket. I trappan upp möter jag Igor Armas. Kändes som ett bra tecken.

Passade på att gå ner på Vivo och handla. Eller heter det bara Vi? eller Vo?

Tanten farmför mig i kassan köper både Aftonbladet och Expressen. Men hon har ryckt ur sportbilagorna. Och så frågar hpn kassörskan var man kan kasta dem.

- Jag kan ärva dem, sa jag.

Tanten tyckte det var okej.

- Men du ska läsa lite mer sport, sa jag.

- Beror på vilken, sa hon.

Så kom en hopkrupen gestalt med två kryckor och frågade om någon i butiken var ledig, så att hon kunde få hjälp ut med två tunga kassar.

Jag erbjöd min hjälp, och på så sätt hade jag liksom betalat för mina bilagor.

Tackade mig själv med en kpky med bröd.

Ikväll ska vi gå och lyssna på en litauisk kammarokrester i konserthuset.

Inga kommentarer: