fredag 20 november 2009

Simtävling

Av någon anledning strulade det i starten för mig vilket gjorde att jag kom nästan en timme försent och fick därför inte hoppa i vattnet i simtävlingen.

Nu var det här i en dröm, och tävlingen skulle avgöras i Seine-floden. Först en kilometer medströms och sen en uppströms, och när man såg det brungula vattnet välla fram verkade det inte särskilt inbjudande.

Istället hamnade jag på en bussresa med okänd destination. Jag hade oturen att få en plats i mitten på ett tresäte, men precis när vi började rulla visade det sig att vi bara var en 15-16 personer på bussen vilket gjorde att man faktiskt kunde vräka sig rejält. Fick dessutom låna en MP3-spelare av en annan resenär.

Plötsligt befann jag mig på ett kontor där jag och tre personer till skulle packa något som hette Springsteen-lådan och bestod av en varm toppluva, ett par långkalsoner och några ulliga bulliga vantar. Vad Springsteen hade med det hela att göra är oklart, men vi skulle packa 225 lådor och hade en timme på oss.

Jag vet inte hur det gick för drömmande flyttade över till någon märklig form av hönsabollsturnering där man inför varje serve skulle kasta sin buss-stämpel för att få se var man skulle stå när man slog iväg bollen. Jag mötte en kvinna i knappa 60-årsåldern som fuskade något kopiöst. När jag ändå höll på att vinna kom hon fram och visade sina trasiga sulor på skon för mig. Och grät.

Sulan var av kork, och jag kunde inte hitta det engelska ordet för det. Istället försökte jag med tyska och fick för mig att ek skulle heta Eich. Att det förmodligen inte var en sula av korkek utan något annat material gjorde inget.

Ja så drömdes det den här natten.

4 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Jaha, en drömblogg?

En helt vanlig man sa...

Typ!

Finnpajsaren sa...

Dags att damma av nåt gammalt drömlexikon kanske..?

En helt vanlig man sa...

Får nog skriva ett eget