tisdag 12 januari 2010

En annorlunda kväll

Jag hamnade på Regent eftersom Magnus Lindberg spelade där igår kväll. Karlstad 89 skulle ha följt med men hoppade av på väg dit eftersom Lindberg började spela en halvtimme före utsatt tid.

Att gå på konsert själv är alltid annorlunda. Man känner sig som en kuf. Men nu slog jag mig i slang med lite folk som brukar besöka Lindbergs konserter.

Hade ett riktigt givande samtal med en av dem.

Bra snack med Lindberg själv efteråt. Om likheten mellan låtar och hans nya skiva med svenska visor som kommer på EMI i mars.

Lindberg ska spela låtar som Till min syster, Omkring tiggarn från Luossa, Sjuttonde Balladen och någon tonsatt dikt av Stig Dagerman. Det låter faktiskt hur bra som helst.

Dessutom fick jag reda på att Elliot Murphy kommer till Sverige ännu en gång. Mosebacke den 27 april.

Nu är det en förmiddag i en lägenhet som så smått börjar hitta ett bra värmeläge. Ett element har stått på noll-läge vilket jag inte märkt eftersom jag inte är så hemma så ofta.

La Fleur dyker upp nån gång vid 13 för lunch och snack.

Innan det ska en tvättstuga klaras av.

Inga kommentarer: