söndag 3 januari 2010

Med mössa i hand

SItter just nu och ringer de olika garagen för att försöka få jobba i morgon kväll. Det ser än så länge mörkt ut. Man kan inte påstå att man blir ledsen, men det är ju surt vid tiden för löning.

Annars en lång dag i fantastiskt väder. Oerhört mycket folk med resväskor och åkband. Pollys ord för rabatthäfte eller åkremsa.

Hemma nu och gott om god wok i magen.

På bordet ligger ICA:s gratis väggalmanacka. Den har haft samma design sen 1975 ungefär.

Tror inte den kommer åka upp på väggen, men man kan ju inte låta bli att ta den när den ligger där i kassan.

5 kommentarer:

Batterisyra sa...

Hej hej Polly här...
Same shit , different name!
Jag kan inte rå för att jag typ HATAR allt vad resor å biljetter ÅKBAND å kort hit å dit heter...
Så de så ..
Här i norrland åk vi skooooter!

En helt vanlig man sa...

Du är den enda jag känner som gått vilse på Sergels Torg!

Batterisyra sa...

Haha! Ja! Men till skillnad från andra töntar(läs män) så skämdes jag int att fråga efter vägen! FAst att jag visste att det var otroligt fånigt ...

En helt vanlig man sa...

- Hej, ursäkta mig. Var ligger centralen?

- Den ligger här.

Batterisyra sa...

hahahaha!