måndag 25 januari 2010

Förbannade Tok-HArry

Vi sitter i en kemisal på gymnasiet och hur jag hamnat där vet jag inte. Annat än att jag vet att det är samma jävla fröken Elisabeth som står där framme med pottklippt här. Samma kvinna som för mer än 20 år sedan. Och jag har inte pluggat nånting den här förmiddagen heller.

Plötsligt ser jag mig själv bara gå ut från lokalen.

Jag hamnar på ett knytkalas i stället där vi är en salig blanding av folk. Alla äter en bas bestående av en illa grillad fläskkarrë, Och det är pappa som står och delar ut kött. Han ger mig två bitar som inte är totalt fettsprängda.

På väg till min plats kommer jag på att jag hade gjort en jäkla god gräddfilsröra kvällen innan. Jag tänker att den skulle passa bra till maten och går och hämtar burken. Alla ska få smaka som vill, så jag baxar med mig ett par plastskedar också.

Först av alla vid långborden sitter skådespelaren Micha Gabay. Ja ni vet han som spelade Tok-Harry på TV för hundra år sedan. Han för ner skeden i burken, och det svämmar över på hans tallrik. Men han bara flinar.

Tvåa på burken är golfskribenten Tommy Jeppsson som också hinner få ett par skedar innan röran är slut,

Då reser sig Rosa upp och är tvärförbannad. Själv ber jag Gabay om att jag ska få ta lite från hans mat så jag ska få lite på min tallrik. Men han har redan ätit upp.

Sådär går det ibland i drömmarna.

Inga kommentarer: