söndag 17 januari 2010

En flygande makaron

Jag måste säga att jag för att ha ett eget hushåll, och vara ganska opedantisk, ändå har hyfsad ordning i min lägenhet. Det är inte skinande rent, men det går alltid att ta in en kompis på besök. Precis när som helst.

Men nu vete fan.

För när jag gick ut i köket såg jag nånting som fick mig att bli rädd. En flygande makaron. Som hoppade upp och la sig på en skjorta.

Jag skuttade en halvmeter bakåt när jag så miraklet. Och ni som känner mig vet att jag varken har alkohol eller narkotika i kroppen.

I förrgår kokade jag makaroner, och jag vet att när jag hällde upp dem ramlade en eller två ner på golvet. Jag tänkte att dem dammsuger jag upp sen, men det visade sig att dammsugaren ligger i bilen efter att jag städat den. Makaronen blev tydligen kvar.

När jag packade ur kassen med julklappar, ja jag är inte hemma så ofta, i fredags vet jag att jag la en skjorta på golvet framför skåpet med blandade prylar. Det var en skjorta jag inte var så sugen på. Så den skulle mest hamna i skymundan. Nu blev den liggande på golvet.

Alltså när jag kom in i köket ser jag plötsligt hur den lilla makaronen gör ett hopp på en tre fyra decimeter och lägger sig bekvämt på skjortan. Och där får den ligga. Jag vågar jävlar inte flytta på den. Den har ju magiska krafter.

Om den vore formad som Jesus eller så skulle jag höra av mig till en kvällstidning.

2 kommentarer:

Z sa...

Gråter den blod också?

En helt vanlig man sa...

Har inte vågat titta.