fredag 22 januari 2010

Välj rätt kö

Plötsligt inträffade en enorm katastrof på jorden vilket fick alla människor att dö. För att få ordning på allt tog Gud upp alla människor till himlen. Där samlade han dem och sa:

- Jag vill att alla män ställer sig på två led. Ett för dem som bestämde över sin kvinna, och ett för dem som lät sin kvinna bestämma. Ni kvinnor kan följa med Sankte Per.

Raden med män som låtit sina kvinnor bestämma blev flera hundra mil lång, men i raden för män som bestämt över sin kvinna stod en enda ensam man.

Gud blev arg och röt:

- Ni män borde skämmas. Jag gjorde er till min avbild och se vad det blev av er. Titta på den enda av mina söner som stod upp för sig själv och gjorde mig stolt. Lär av honom. Säg mig, min son, hur kunde du bli den enda som valde den här kön?

Mannen harklade sig och sa med pipig röst:

- Jag vet inte. Min fru sa åt mig att ställa mig här.

Inga kommentarer: