onsdag 13 januari 2010

Trasig lampa

Loreleis taklampa har gått sönder. Men den ska nog gå att fixa. Fast just nu kollar jag Caj Karlssons fantastiska konsert/dokumentär.

"Det är roligt att bygga upp saker. Men ibland måste man riva skit först"!

Jag tycker det är en bra beskrivning av hur man har det ibland.

Jag har fortfarande en hel del som måste rivas, innan jag kan börja bygga igen. Men det ska gå.

Den här dagens slut är fortfarande höljt i dunkel. Det kan bli julgransplundring hos syrran. Det kan bli handboll i Tumba. Eller mys hos Lorelei och Påven. Eller nåt annat.

Men framförallt pågår jakten på ett namn på den lilla Galleria som låg i vänstra hörnet av Sergels Torg i början av 90-talet. Där fanns en pizzeria, ett solarium och en skivaffär bland annat.

Jag och LjudTompa kan inte minnas vad den hette.

Inga kommentarer: