lördag 12 september 2009

Bajen slår Sverige

Jag, Lorelei och Påven sitter i bilen på väg till affären. Vi åker förbi en fotbollsplan där barn spelar match. Det ena laget har blågula tröjor och det andra grönvita.

-Vilka är det som spelar, undrar Påven.

Jag svarar snabbt:

- Det är Hammarby mot Sverige.

Påven tänker någon sekund:

- Då vinner nog Hammarby. För Sverige är så dåliga.

Det är min pojke det!

Sen pratar vi om att vi varit hemma hos Ausra hos hennes man igår. Och när deras dotter skulle lägga sig grät hon mycket. Och Ausras man hade uppfattat att nånting handlade om att hon hade ont.

- Vaddå, säger Påven. Slog dom henne till sömns eller?

Sexåringar har sina egna teorier om livet.

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Är det din son? För då förstår jag var han har det ifrån! OBS! Det är en komplimang!!

En helt vanlig man sa...

Det är min tjejs son.

Osloskånskan sa...

Haha! Han är iallafall PRÄGLAD av umgänget med dej! Det kan bli en kul unge!

En helt vanlig man sa...

:o) Tack för snälla ord

Z sa...

Hahahaha! Kul att du gör intryck på honom!