fredag 11 september 2009

Vårdcentraler

Var med Lorelei på vårdcentralen nu på morgonen och röntgade hennes fot. Det är en märklig inrättning.

Känns som det är zombies som jobbar där.

När en sköterska kommer ut i väntrummet tittar hon liksom rakt fram och ropar ett namn närmast med dataliknande röst.

När Lorelei är inne hos läkaren sitter jag och en man i väntrummet. Han är mörk och skäggig. Jag är knappast feminin.

Men lik förbannat kommer sköterskan ut och ropar:

- Annika Bergman. Annika Bergman.

Som om någon av oss två skulle vara Annika Bergman. Och hon rör inte på ögonen.

Man känner sig inte direkt välkommen.

2 kommentarer:

Z sa...

Undras vad som hade hänt om du rest dig upp och påstått vara Annika Bergman. Hon kanske inte ens reflekterat över det....

En helt vanlig man sa...

Jag reste mig upp och presenterade mig som Caster Semenya