måndag 28 september 2009

Märkliga samtal

På väg till jobbet på morgonen får jag telefon från ett nummer som jag inte känner igen.

Jag svarar och en trevlig man frågar om jag äger en svart Saab som står parkerad på Ölandsgatan.

Hinner tänka ett tag om jag parkerat dumt och borde neka. Men jag vet att bilen står okej och att det därför borde vara lugnt att svara ja.

- Jo, det är så här att vi ska göra en filminspelning och jag undrar om du kan flytta den ganska snart.

Jag förklarat att jag jobbar i Det stora huset och att det faktiskt är omöjligt.

Han undrar vädjande om det finns någon annan som har nycklar.

Jag säger att det faktiskt inte gör det men att om han kommer till mig och visar leg så kan han få låna nyckeln och flytta bilen själv.

- Nja, det kan nog gå ändå. Men hade du stått på andra sidan så hade jag varit tvungen att göra det, säger han.

Undrar vad det blir för film som min bil är lite med i.

2 kommentarer:

Z sa...

En där de spränger den i småbitar. Eller i allafall bara lite? Om den hade stått på andra sidan så hade den blivit HELT sprängd.

Osloskånskan sa...

Jag tänkte samma sak som Z, hoppas den står kvar och är hel!
Så gillar jag att du kör SAAB!