onsdag 2 september 2009

Nakna sprinters och ny sjukdom

Ni känner igen temat nu. En helt vanlig man sover själv i sin egen säng, och då blir det ännu en natt av udda drömmar.

Jag är tillbaka på Röda Pricken, för ett kort inhopp, och ska boka in en intervju med en tjej som är duktig på att springa. Hon har det inte helt obekanta namnet Ida Bernadotte och tävlar för IF Drottningholm. Men hon hävdar i telefon att hon inte på något sätt är släkt med kungafamiljen.

Hon springer 100 meter häck, och det är väl inget konstigt med det. Förutom att hennes tränare bestämt att hon ska springa med bar underkropp för att loppen ska gå fortare. Det kändes lite obekvämt att intervjua en 19-åring som satt och visade musen. Men en viss fotograf som var med, mest känd som Kinesen, var väldigt nöjd.

Tillbaka på jobbet blir jag hälsad som en frälsare. Man sjunger sånger för mig som vore jag en nordkoreansk ledare, och ledningsgruppen låser direkt in sig i ett glasrum för krismöte.

På min gamla plats har man byggt en minneslund och Doughnuts pojkvän har skrivit en stor skylt som hänger bakom skrivbordsstolen: VERITAS!

Jonny Cypress är inte där eftersom han är hemma och vårdas för spett-lunga. En sjukdom som jag tror ingen hört talas om.

Plötsligt förvandlas allt och jag är i stället mitt uppe i ett pass hon samhällstjänsten. Märkligt nog går det ut på att vi fått ett uppdrag av vägverket där vi ska provköra en ny typ av asfalt i en rondell i Vällingby. Tydligen är jag den bäste rondellförare vi har och jag får veta att jag mellan 04.00 och 08.30 ska rulla oavbrutet. Endast en gång får man byta håll.

Mitt i provkörningen kommer en polis och kollar mitt körkort. Och det visar sig att det tydligen är en förfalskning. Men jag köper mig fri genom att ge polisen en kexchoklad och en päron-MER. Och får fortsätta rondellrulla.

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Är du utvilad när du vaknar? Jag hade nog varit yr i huet...

Anonym sa...

Hahahha, det var den roligaste drömmen jag hört om :-D

//Kiki