torsdag 3 september 2009

Nu börjar terrorn

För ett tag sen hade DN ett erbjudande att man skulle få tidningen gratis en hel månad. Jag nappade naturligtvis. Idag på eftermiddagen dök det upp ett nummer på displayen som jag tyckte var bekant. Hjärnan arbetade en stund och till slut kom jag på att det var just från DN.

087382996

Jag svarade inte.

Det var nog två år sedan som jag senast bedrev ett chicken race med DN:s försäljare. Jag hade även då nappat på ett erbkudande pch sen började det ringa. Av någon aneldning tyckte jag det var kul att ge fan i att svara. Jag tror att de ringde upp mot 50 gånger innan de gav sig.

Och jag förnyade inte prenumerationen.

Det är grymt mysigt med morgontidning, men det är verkligen inte värt de priser man tar nuförtiden. I alla fall inte när man har tidningen gratis på jobbet. Det går ju att vänta någon timme eller två på att få läsa den.

Vi får se om det ringer något mer ikväll.

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Har du tid att läsa tidningen på jobbet? Lyckost!

En helt vanlig man sa...

Beror ju liksom på vad man har för yrke. Jag SKA läsa tidningen på jobbet.