måndag 7 september 2009

Psykiskt sjuka flugor

I mitt vardagsrum har hag en taklampa som är klotformad. Oftast är den släckt. Skulle den vara tänd skulle jag kunna ha en viss förståelse för det som händer nästan varje dag. Nu tycker jag det är obehagligt.

Mitt på dagen kommer en fluga in och börjar flyga i cirklar runt runt. Någon decimeter under lampan. I somras var det ibland två flugor. Och då kunde jag också förstå att de hade nån jävla parningsrutt.

Flugan som kommer in kan snurra runt runt, diametern på åkcirkeln är runt 70 centimeter, i flera timmar.

Det är ingen vanlig svart fluga utan snarare lite ljusbrun.

Det har hänt nån gång att jag dödat en fluga. Då tar det nån dag så kommer en ny. Och börjar flyga i samma jävla bana. Det är för fan värre än Exorcisten.

Så psyksjukt beteende.

Vad fan vill den liksom?

Alltså, som sagt, om lampan vore tänd kunde jag fatta det. Det finns ju massor av insekter som flyger mot lampor. Men den är ju släckt. Kan nån förklara detta fenomen?

2 kommentarer:

Batterisyra sa...

Dom har väl fattat att det är "the place to be" Du vet rykten sprids fort..
Sen ha du ju väldigt fint hemma.. så det är ju inte konstigt att dom ha valt just ditt place. Sen att det bara är en fluga beror på att det är väldigt exklusivt att ens få komma in hos dej. Har hört att det är långa köer.

ELLER... så är det bara så enkelt att det är en bananfluga (dom e lite ljusbruna å kan bli riktigt feta *kräkas*) som tycker att din lampa liknar ett äpple... å snurrar runt runt i väntan på att det ska ruttna så den kan hugga in?

En helt vanlig man sa...

Jo men bananflugor kommer ju i flock.