måndag 21 september 2009

Fantastisk människa

Jag har ett litet lån kvar på min bil. Tror det är 16 000 kvar att betala. Idag ringde en fantastisk människa från banken och undrade om jag ville teckna en låneförsäkring.

Hon stammade inte, men likförbannat pratade hon sämre än gamle backhopparen Janne Boklöv. Jag sa att jag var lite intresserad. Framförallt blev jag nyfiken på stycket som handlade om att jag var skyddad för lånekostnader om jag skulle avlida. Det kändes ju väldigt väldigt skönt.

Hon började läsa upp ett färdigskrivet manus för mig, och jag had eoerhört svårt att hålla mig för skratt. Inte av elakhet utan bara för att det var så himla parodiskt att hon av alla människor fått för sig att hon skulle jobba som teleförsäljare.

Okej om hon ringt direkt från banken. Men hon satt på ett företag som ringde åt banken.

I alla fall läste hon och läste, och ju mer hon läste desto fortare och slarvigare blev det. Dessutom hade hon förvarnat om att hon skulle banda hela samtalet. Nu sa jag nej till slut, efetrsom jag inte tyckte jag hade något att tjäna på den här affären.

Men även om jag sagt ja hade jag kunnat annullera avtalet hur lätt som helst eftersom det även på bandet hade varit omöjligt att höra vad hon sa.

För övrigt har syrran köpt en ny Skoda. Hon tyckte den var jävligt ful.

Inga kommentarer: