tisdag 23 mars 2010

Busschauffören som försvann

Som om det inte var nog kaotiskt i citykärnan (snyggt ord) med allt byggande för modelljärnvägen så blev det en brand på Birger Jarlsgatan idag. Precis när jag var ute och styrde.

Från trafikledningen ropade man en omlagd körväg precis exakt när jag var på väg in på den ordinarie. I en blå ledbuss.

Det är inte det lättaste att vända en sån. Och inte heller enkelt att ta en spontan körväg.

Nu lyckades jag mot alla odds komma på att man kunde köra Sturegatan/Karlavägen och fick därför upp mina passagerare till ODenplan i alla fall. Det är jäkligt sällan man får applåder som chaffis i Sthlm. Men idag fick jag det.

Sen kom jag hem och hittade ett blått (inte gredelint....) kuvert.

TACK SKATTEMYNDIGHETEN :o)

även om det egentligen är dom som ska tacka för lånet!

Inga kommentarer: