fredag 12 mars 2010

Herr Röra utan ordning

Sitter på jobbet i Det stora huset när plötsligt mobilen ringer och en man undrar om jag möjligtvis har tappat min plånbok.

Jag har ingen aning om jag gjort det men känner efter där den brukar ligga och märker att den är borta.

Så där sitter jag och ska jobba hela kvällen, har ingen matlåda med mig och bara fyra kronor i fickan. Dessutom vet jag att jag har typ 0,8 liter bensin i bilen och hade tänkt tanka på hemvägen. 

The Marlboro Man ställer upp med en hundring så jag kan soppa i bilen, och maten löser jag med luft och vatten.

På natten drar jag hem till Lorelei och lånar några hundringar av henne. Vi blir sittande och pratar ända till 3 om en viktig familjeangelägenhet innan det är dags för mig att åka hem. Sängen är fortfarande ockuperad av hennes syster.

På morgonen åker jag så ut till Tyresö för att hämta plåmpan och dessutom tanka och tvätta bilen på riktigt. En trevlig man möter mig och han får en tvåhundring i hittelön.

Men i plånboken saknas Visa-kortet. Då kommer jag på att det ligger i buss-brallorna hemma. Satan. Allt detta besvär igår kväll i onödan alltså. Ja, Loreleis pussar var i och för sig inte onödiga.

Så vidare till Globen för att hämta biljetter till kvällens genrep av Melodifestivalen. De skulle ligga där i kassan. Men det gjorde de såklart inte. För att efter att ha letat i 25 minuter kom jag, kassapersonalen och vakten fram till att de inte skulle komma dit förrän i kväll.

Vidare till Loreleis jobb eftersom hon ska ha den ikväll och i morgon. Småprat med henne och sen en promenad till tåget.

Visar mig vara grymt ovan vid tågåkande när jag går ner på fel perrong och missar tåget in till stan. Får vänta en kvart extra. Men till slut är jag nu hemma igen.

Och börjar jobba om tre timmar.


5 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

En tvåhundring? Åh fan.

En helt vanlig man sa...

Kommer snart i en bank nära dig.

Z sa...

Åka kollektivt????????????????

En helt vanlig man sa...

Ja, det ska man ju inte åka. Det ska man köra!

Batterisyra sa...

HAHA hur fan kan du gå ner på fel perrong??? Skulle jag AAALDRIG gjort! ;)