onsdag 3 mars 2010

En helt vanlig natt

Det känns som att jag inte har sovit själv sen Eldkvarn brann. Inatt gjorde jag det. I sängen dessutom. Soffan har varit sovplats de timmar jag varit ensam hemma under OS.

Nu fick jag krypa ner i min supersköna säng och lyssna på lite soft musik innan John Blund mer eller mindre överföll mig. Han hade mer sand i säcken än vad gatukontoret bjuder på i Stockholm under hel vinter.

En natt med i stort sätt bara bra drömmar. Lite märkligt när gamla hönsabollspolare dyker upp i en snödriva. Där låg de och spydde Kir.

Sen spelade jag trippel, inte dubbel, i squash med La Fleur och Anders Timell. I samma dröm alltså.

Snart dags att åka till sjukstugan där Lorelei och Påven ligger och kämpar om vem som har mest ont i halsen. Påven vann gårdagen men Lorelei tog sig ikapp under natten. Hon har för övrigt också ont i resten av kroppen. Påven lider mest av tandlöshet. 

Den visades ordentligt i söndags när mamma Lorelei hade köpt tunna revbensspjäll. Det är inte det lättaste att knapra i sig utan framgaddar.

Då så. Nu gäller två saker. Tvätta fönster eller tvätta mig.

Inga kommentarer: