tisdag 30 mars 2010

Mitt hemliga uppdrag

Yes!

Jag har faktiskt haft ett sånt. Så hemligt att man faktiskt skrev på ett avtal att man i praktiken inte fick läcka till någon.

Jag höll på en dryg månad, och egentligen gjorde jag det i onödan.

Jag var deltagare i juryn till melodifestivalen. Alltså inte finalen, utan i alla deltävlingar. Det var nämligen så att om telefonröstningen ballat ur på kvällen, eller om något annat pajat sändningen skulle en jurys röster räknas istället.

Vi var sex personer som sågs varje lördag i Det stora huset och såg en inspelningen från genrepet på fredagen och sen röstade vi under största tystnad och allvar.

Det här var extremt hemligt eftersom man faktiskt på riktigt kunde ha blivit mutad av typ Bert Karlsson, eller fått stå till svars i någon kvällstidning. Men nu får man berätta det. Vilka de andra edsvurna var berättar jag inte.

2 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Men what? Värsta hemligheten.
Hur röstade du då?

joi sa...

åååhhh häftigt.. jag vill oxå veta.. vann rätt låt?