söndag 7 mars 2010

Du lär mig

Jag skulle ju inte låta någon fånga mig igen
Skulle klara mig på eget vis
Jag skulle högst låta en kvinna bli min vän
Ville inte betala något högre pris

Så kom du med allt du kunde ge mig
Med allt som jag inte visste fanns
Så kom du och jag kunde bara se dig
Du kom från ingenstans

Mitt knä mot ditt lår under ett bord
En känsla som stannade kvar
Blickar som sa mer än tusen ord
Ett leende räckte som svar

Värmen från dina kramande fingrar
Din hand som fångade min
Tvivlet som plötsligt sig skingrar
Min hjärna tänkte våga och vinn

Den kvällen visste jag knappt något om dig
Annat än vad en vän talat om
Men fatta direkt att du var en speciell tjej
Annorlunda och bättre än dom

Nu vet jag mer och mer om min kära
Du visar mig nåt nytt varje dag
Just såna saker som jag önskar mig lära
Som gör mig till ett gladare jag





4 kommentarer:

Z sa...

Jag blir så glad när jag läser detta! Du är värd allt detta!

En helt vanlig man sa...

Jag är nog värd lite skit också :o)

Z sa...

Men inte BARA skit!

Batterisyra sa...

Jätte jätte fint skrivet .. jag tyck du ska ge den till henne.. för den va verkligen jättefin! :)
Å precis som Anna skriver .. du är verkligen värd det här =) Är glad för din skull vännen!