måndag 8 mars 2010

Det spökar i datorn

Mitt trådlösa internet har inte fungerat på flera månader. När jag skaffade det gick det som en dans. Jag behövde inte ha något lösenord och satt ofta i sängen och pillade med datorn.

Sen nån gång innan jul så slutade det fungera så. Datorn sa att den behövde ett lösenord. Jag testade med det jag trodde jag hade, men den nobbade. Jag testade med det som fanns i inkopplingsmanualen, men den nobbade det också.

Jag är en lat man så jag ringde aldrig ComHem utan har nöjd mig med att ha datorn stående på bordet i fortsättningen.

Men så idag kände jag för att faktiskt ringa och fråga vad det är för fel.

En schysst snubbe bad mig kolla vad jag har för modem, och jag lyfte på modemet och kollade. Då började det trådlösa internetet fungera igen.

Han hade inte gjort något, jag hade inte gjort något. Det är spöken i datorn.

1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

Såklart att det är.